torsdag 30 juni 2011

Man blir så GLAD!!

Jag hade en helt fantastisk chef förut, Renée. Hon är fantastisk på många sätt men nu var en särskild sak jag tänkte hylla här. Nämligen att hon under ett speciellt stressigt projekt tvingade ("tvingade") alla att dansa frigörande dans med henne innan vi åkte hem, även om klockan var två på natten. På så vis, menade hon, så lämnade ingen jobbet bakom sig med aggressioner och spänningar i kroppen och då skulle dagen efter bli bättre. Tycker mig minnas att låten hon tyckte passade bäst för det här hette Freestyler eller någon sådant.
Jag vet inte varför jag glömt bort det här när jag blev mamma, men idag kom jag ihåg den där gamla dansgrejen. Astrid och Mimi har haft problem med sin relation i några dagar, tror att de som vi tycker att det är lite konstigt med flytt och innan saker har kommit på plats och de ser att det blir bra trots allt, så är det bästa sättet att fördriva tiden att retas med varandra. Men istället för att göra som jag brukar (hemligt) så tänkte jag då på Renée och så satte vi på Party in the USA på högsta volym och DANSADE. Astrid sa att dansa är inte min talent och det har hon ju rätt i men alla blev på bättre humör och det var det som var poängen.
På den här filmen däremot, är några som har talang och så som jag tänker, att de säkert har det tufft men istället för att knarka och slåss så dansar de. Det är bara som jag hittar på såklart men det lär ju vara sant.
Så snyggt och bra så man dör - Ghettobalett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar